امروز:
دعای فرج:
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.

به یقین، برای شما پیامبری از خودتان آمد که بر او دشوار است شما در رنج بیفتید؛ به [هدایت] شما، حریص و به مؤمنان، دل سوز و مهربان است. (توبه: 128)

با مراجعه به تاریخ و بررسی جنگ های پیامبر خدا، درمی یابیم که تحمل این نبردها، سخت گیری ها و خشونت های ظاهری بر دوست و دشمن دشوار بوده است. آیه های آخر سوره برائت ـ که آخرین آیات نازل شده هستند ـ به این شبهه پاسخ می دهند. این آیه ها، مجموعه ای از احکام سخت خداوند بر کافران و مشرکان است. حق تعالی در آیه 128، فلسفه این سخت گیری ها را چنین بیان می کند:

پیامبر خدا فردی است که از جمع خود شما برخاسته است. بنابراین، از دردها و مشکلات شما آگاه است... . او نه تنها از ناراحتی شما مردم (اعم از مشرکان و مسلمانان) خشنود نمی شود، بلکه بی تفاوت هم نخواهد بود. او به شدت از رنج های شما رنج می برد و اگر اصرار بر هدایت شما و جنگ های طاقت فرسای پرزحمت دارد، آن هم برای نجات شما، برای رهایی تان از چنگال ستم و گناه و بدبختی است. او سخت به هدایت شما علاقه مند است و به آن عشق می ورزد. اگر پیامبر هر گونه دستور طاقت فرسایی را می دهد، (مانند گذشتن از بیابان های طولانی و سوزان در فصل تابستان یا گرسنگی و تشنگی برای جنگ تبوک) آن هم نوعی محبت و لطف از ناحیه اوست.



دسته:

تاریخ : [ 1395/6/14 ] [ 23:25 ] | نویسنده : [رسول گلی زاده ]




تمامی حقوق مطالب، برای وبلاگ سفير رحمت محفوظ است.

X